23948sdkhjf

Renée Voltaire byter logistikpartner

”Vi behöver en logistikpartner som har det stora bolagets resurser, men det mindre företagets närhet och driv.”

Livsmedelsföretaget Renée Voltaire utökar sitt sortiment, får nya kunder och en växande e-handel. Även bolagets export ökar. På tretton år, sedan starten, har gått från noll till hundra miljoner kronor i omsättning. Det är något som ställer krav på logistiken.  

– Efter en omsorgsfull upphandling, där en handfull logistikbolag ingick, föll vårt val på Orio logistics i Nyköping. Vi är ett mellanstort bolag som behöver en logistikpartner som har det stora bolagets resurser, men det mindre företagets närhet och driv, säger Robert Schelin, försäljningsansvarig hos Renée Voltaire, i ett pressmeddelande. 

Renée Voltaire saluför två varumärken, Renée Voltaire och Pepstop, med närmare 400 produkter som tillverkas av ungefär 85 leverantörer i 25 länder, tillsammans med företagets egna produktionsanläggning i Årsta, söder om Stockholm. 

– Vi är ett varumärke som bygger vår verksamhet och kultur på hälsa, medvetenhet och hållbarhet i alla dess dimensioner samt inte minst njutning. Även här värdesätter vi Orio Logistics förmåga och ambition inom bland annat hållbarhet och återvinning, säger Robert Schelin. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172