Renée Voltaire byter logistikpartner
Livsmedelsföretaget Renée Voltaire utökar sitt sortiment, får nya kunder och en växande e-handel. Även bolagets export ökar. På tretton år, sedan starten, har gått från noll till hundra miljoner kronor i omsättning. Det är något som ställer krav på logistiken.
– Efter en omsorgsfull upphandling, där en handfull logistikbolag ingick, föll vårt val på Orio logistics i Nyköping. Vi är ett mellanstort bolag som behöver en logistikpartner som har det stora bolagets resurser, men det mindre företagets närhet och driv, säger Robert Schelin, försäljningsansvarig hos Renée Voltaire, i ett pressmeddelande.
Renée Voltaire saluför två varumärken, Renée Voltaire och Pepstop, med närmare 400 produkter som tillverkas av ungefär 85 leverantörer i 25 länder, tillsammans med företagets egna produktionsanläggning i Årsta, söder om Stockholm.
– Vi är ett varumärke som bygger vår verksamhet och kultur på hälsa, medvetenhet och hållbarhet i alla dess dimensioner samt inte minst njutning. Även här värdesätter vi Orio Logistics förmåga och ambition inom bland annat hållbarhet och återvinning, säger Robert Schelin.