Hestra-handsken tog hem logistikpriset
När Nordiske mediers modebranschtidning Habit arrangerade Modegalan, var det dags att dela ut priset för årets logistiklösning för andra gången. Årets vinnare blev Hestra-handsken med motiveringen:
“Vinnaren av Årets logistiklösning har genom att fokusera på sina kärnvärden haft en lång tillväxtkurva med bibehållen lönsamhet. Kvalitet och långsiktighet har säkerställts genom ett hantverk med anor och via både ISO och AEO. Med både produktions- och leveranskedja i egen regi på 35 marknader har vinnaren lyckats kombinera egna och externa säljkanaler på ett framgångsrikt sätt.”
Juryn bestod av fem branschexperter med Transport och Logistik Idag och Transportnets Görel Johansson i spetsen. Prisets sponsor är DHL, vars e-commerce manager Dan Crewe stod för prisutdelningen.
– Det är med stor glädje att jag, som representerar alla DHL-affärsenheter, fick dela ut priset för Årets logistiklösning. Vi har fått in många fantastiska tävlingsbidrag och det är inspirerande att det finns så många framgångsrika svenska modeföretag som växer starkt både inrikes och internationellt. Till slut enades vi i juryn om att Hestra-handsken vinner Årets logistiklösning då de har ett långsiktigt helhetstänk när det gäller logistik, vilket är en bidragande faktor till deras framgång, säger Dan Crewe.
Totalt delades sju priser i sju kategorier ut där ett fyrtiotal branschexperter har varit delaktiga med att utse en vinnare i respektive kategori.