Toppresultat för Adnavem
Adnavem är en digital marknadsplats för internationella containerfrakter, och har fått ett uppsving mitt under pågående kris. Tack vare tillförlitliga data på logistikleverantörer och på intermodala transportalternativ levererar bolaget de bästa kvartalssiffrorna sedan starten.
Allt är inte nattsvart och trots pågående Corona-kris finns det verksamheter som kämpar på. Det transporteras fortfarande en hel del gods över världen och många företag letar efter sätt att få bättre kontroll över sina transporter samt ser efter möjligheter att arbeta mer digitalt. Detta visar sig i Adnavems resultat för första kvartalet 2020 som visar kvartalsbästa gällande containrar som bokats via marknadsplatsen.
– Med stor ödmjukhet och oro över världsläget försöker vi navigera och hjälpa de transportköparna som behöver få hem sitt gods från Asien. Vi ser en ökad efterfrågan och har förstärkt vårt tech-team i Singapore samt vårt säljteam i Sverige för att möta kund- och leverantörskraven, säger Andreas Wramsmyr, grundare och vd på Adnavem, i ett pressmeddelande.
Samtidigt nyanställer företaget. Sedan den 1 april arbetar Nina Karlsson som säljare på Adnavem. Hon har lång bakgrund inom spedition och som transportköpare och kommer att arbeta i Småland och Skåne.
Song Fu Meng förstärker tech-teamet i Singapore. Han har bakgrund inom mjukvaruutveckling och har bland annat arbetat med logistik samt studerat en kort period i Stockholm.
– Vi är glada att ha möjlighet att förstärka våra team trots världsläget. Att arbeta med digitalisering i dessa tider är oerhört givande. Det finns så många nyfikna, modiga och hårt arbetande företagare därute som vägrar ge upp. Det finns ljusglimtar i mörkret och jag tror det är viktigt att visa upp dem, säger Andreas Wramsmyr.