Scandinavian luxury och Electragruppen inleder logistiksamarbete
Electra och Scandinavian luxury (SLG) inleder ett nytt logistiksamarbete. Uppdraget beräknas starta 1 september och innebär att Electra ansvarar för såväl logistik inom Norden samt direktleveranser till slutkund.
SLG äger ett antal e-handelsssajter med huvudfokus på lyxiga klockor och är en ledande aktör inom sin bransch. Bolaget omsätter cirka 160 miljoner kronor och har haft positiv utveckling de senaste åren.
– Electras långa erfarenhet inom logistik till detaljhandeln och till e-handelsverksamheter var en avgörande del i vårt val av ny partner. Våra långsiktiga mål, både när det gäller tillväxt och kundupplevelse, kräver en modern kombination av försörjningskedjor och IT-struktur. Det är vår uppfattning att Electra besitter de kunskaper som krävs och vi ser fram emot en spännande resa
tillsammans med Electra, säger Joel Lagerroos, vd för SLG.
Uppdraget innebär att Electra tar sig in i en ny bransch. Anneli Sjöstedt, vd för Electra, kommenterar:
– Det är med både tillförsikt och stolthet vi nu går in i samarbete med SLG. Dels får vi
ett nytt uppdrag i en ny bransch, dels förstärker det vår strategiska plan att agera på den nordiska marknaden. Avtalet med SLG innebär att de kommer nyttja många av våra tjänster vilket är mycket positivt för Electra och vår personal.