23948sdkhjf

Zalando lanserar partnerprogram för svenska butiker

Spår tillväxt om 10 till 20 procent under 2020.

Under tredje kvartalet lanserar e-modehandlaren Zalando partnerprogrammet Connected retail för fysiska butiker i Sverige, Spanien och Polen.

Enligt bolagets rapport skickade anslutna fysiska butiker i Tyskland och Nederländerna under april  350 000 varor till Zalandos kunder. 

– Den fysiska detaljhandeln har drabbats hårt av coronakrisen. Samtidigt ser vi ökad efterfrågan från detaljhandlare att digitalisera sin affär. Därför är vi väldigt glada att i dag kunna meddela att svenska butiker från och med tredje kvartalet i år kan ansluta sig till Zalando-plattformen via vårt Connected retail-initiativ, säger Kenneth Melchior, direktör för norra Europa, i en kommentar.

Butikerna får på så vis möjlighet att sälja sina produkter direkt till 32 miljoner aktiva Zalando-kunder online.

– Som europeisk modeplattform med starkt logistiknätverk och intelligent teknisk infrastruktur kan vi använda våra kapaciteter och resurser för att stödja branschen med de mest brådskande utmaningarna. Vårt team kommer att fortsätta arbeta i tät kontakt med våra partners för att snabbt säkra en smidig integration till vår plattform.

Kunderna beställer i genomsnitt 4,7 gånger hos Zalando per år. I april ökade antalet nya kunder till Zalando med 39 procent.

Segment som ökar hos e-handlaren är barnmode, sportkläder, accessoarer och skönhetsprodukter.

Zalando ser också ökad efterfrågan på mer hållbart mode.

Källa: Zalando

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093