23948sdkhjf

Bring: "Vi ska vinna e-handelsmarknaden i Norden"

Bring satsar på offensiv strategi för hemleveranser.

Bring ser kraftigt ökade hemleveranser och stärker nu sin nordiska satsning ytterligare. Närmare nio miljoner mottagare ska få dagliga leveranser och över sex miljoner får möjlighet till kvällsleveranser. Det ska också gå att få leveranser samma dag, och på helgdagar. Satsningen ingår i en strategi för att vinna slaget om e-handelskunderna.

– Bring har fyra gånger så många hemleveranser i dag jämfört med samma period i fjol. Den offensiva satsningen som Bring gör nu i Sverige är en del av vår e-handelsstrategi. Vi ska vinna e-handelsmarknaden i Norden, säger Tobias Åbonde, nordisk ansvarig för hemleveranser på Bring.

Det blir nu enklare för mottagarna att följa sina leveranser i realtid. De kan också välja att köpa olika tilläggstjänster, som ett mer precist tidsfönster och val av leveransplats.  

– Vår nya nätverkslösning gör att vi kan erbjuda våra kunder snabbare ledtider från order till leverans. Det ger oss också möjligheten att ta fram marknadsledande tjänster och digitala lösningar som möter slutkonsumentens önskemål när de handlar på nätet, säger Tobias.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063