”Lova att köpa eldrivet”
En månad före det globala firandet av E-mobility, genom World EV Day, uppmuntras konsumenter att lägga ett online-löfte om att deras nästa bil kommer att vara eldriven.
Den första World EV Day, som lanseras av ABB och Green.TV, kommer att vara en global hyllning av E-mobility. World EV Day, som vänder sig till nuvarande och blivande förare av elfordon, är utformad för att skapa ökad konsumentmedvetenhet om fördelarna med elbilen.
Genom initiativet uppmuntras nu förare att ge ett löfte om att deras nästa bil kommer vara ett elfordon. Detta är en konkret demonstration av hur World EV Day uppmärksammar den avgörande roll som elfordon spelar för att driva fram hållbar transport.
– Som en del av ABB Electrifications Mission to Zero har vi åtagit oss att möjliggöra ett renare och grönare samhälle för alla, säger Frank Muehlon, chef för ABB:s globala verksamhet för laddningsinfrastruktur för elfordon. World EV Day fokuserar på behovet av ökad användning av elfordon, och vi hoppas att denna kampanj kommer att hjälpa till att starta en global rörelse som kommer att stödja en framtid av nollutsläpp.
ABB har sålt mer än 14 000 DC-snabbladdare i mer än 80 länder och har nyligen mottagit utmärkelsen Global E-Mobility Leader 2019 för sin roll att stödja den internationella anpassningen till hållbara transportlösningar.
Ytterligare partners inkluderar Mahindra Electric Mobility, som tillverkar elfordon och relaterad teknik, Polestar, en elfordonstillverkare, SSE, en av de ”stora sex” energiföretagen i Storbritannien, och NIO, en kinesisk tillverkare av elfordon.