23948sdkhjf

Green cargo går hem hos unga

I en ny rapport om hållbara företag och varumärken har Ungdomsbarometern tillsammans med pr-byrån Jung kartlagt unga svenskars (18-35 år) attityder kring hållbarhet, samt vilka branscher och varumärken som de tycker tar störst ansvar för miljön. Av 273 bolag i 20 branscher kom Green cargo på första plats inom området Leverans & Logistik.

87 procent av respondenterna svarar att hållbarhet är viktigt och 75 procent av Sveriges unga tycker att det är positivt att varumärken uttrycker starka åsikter kring hållbarhet i sin kommunikation.

Mer än hälften av alla unga, 59 procent, uppger att kommunikation som har budskap som berör hållbarhet gör dem mer positivt inställda till varumärket. Över hälften uppger att det hjälper dem att fatta bättre underbyggda konsumtionsval. 55 procent av de unga är också tillitsfulla, och tror på att företagen verkligen gör det som uppges i kommunikationen.

– Hållbarhet är sedan länge en naturlig del i vår verksamhet och med hållbar logistik menar vi att transporten, förutom att den är klimateffektiv, också är trafiksäker, punktlig och kostnadseffektiv. Det ska vara enkelt att vara kund och roligt att vara medarbetare hos oss och vi är både glada och stolta över att det uppmärksammas på detta vis, säger Erica Kronhöffer, hållbarhets- och kommunikationsdirektör på Green cargo.

Grattis, säger Transportnet! Fortsätt så!

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11