23948sdkhjf

Vanessa Leporati leder Retaildagen – hybridevent med människan i centrum

Ämnet för dagen: ”Tekniken är viktig men människan är avgörande” – Efter året där vi saknat relationer har det blivit extra tydligt att människan är avgörande.

Retaildagen den 8 september i Stockholm tar upp det brännheta ämnet tekniken och människan när en rad heta talare äntrar scenen på Epicenter.

– Just nu pratar man om att digitalisering är extremt viktig inom retail. Digitaliseringen ger bland annat retailföretagen möjlighet att använda insamlad data som säljunderlag, men samtidigt möjlighet att mer effektivt använda människan till möten med kunden genom att vara medveten om kundens behov. Efter året där vi saknat relationer har det blivit extra tydligt att människan är avgörande, säger Vanessa Leporati som vanligtvis jobbar som affärsstödjare och föreläsare med retail som spetskompetens.

RETAILDAGEN

  • Tema: Tekniken är viktig men människan avgörande.
  • Var: Epicenter i Stockholm och digitalt
  • När: 8 september
  • Tid: Klockan 8-12.45
  • Talare: Bland andra Ann Sonne, Budbee, Amer Mohammed, Coop Sverige, Jan Kristensson, Ingka Centres, Mattias Jacobsson, Jollyroom, Hanna Bergfäldt, Elgiganten, Emma Lythell, Bambuser.
  • Arrangörer: Dagens Handel, Habit, Fri Köpenskap, Transport & Logistik Idag.
  • Mer information på http://retaildagen.com/

Retaildagen blir för första gången ett hybridevent. Det innebär att deltagare kan följa eventet på plats på Epicenter mitt i Stockholm eller välja att följa halvdagen digitalt med möjlighet att interagera via chattforum.

– På det sättet får fler tillgång till Retaildagens intressanta föreläsare. Att ställa frågor på chatten infördes 2019, min första sväng som moderator för eventet. Det blev väldigt lyckat, säger Vanessa Leporati.

Det är andra gången för dig som moderator, vad har du tagit med dig från 2019?

Det var en fantastisk dag. Många nya kontakter skapades både mellan talare och publik och dessutom har nya kontakter skapats i publiken.

Vilka utmaningar blir det med att köra både fysiskt och digitalt?

Utmaningen är att vara närvarande både i rummet men också i kameralinsen. Jag har haft flera hybridevent under året och det har gått superbra att leverera närvaro i båda kanalerna. Det är positivt att folk utanför Stockholm kan få möjlighet att delta och även vara med aktivt på chatten hemifrån. 

Vari ligger styrkan att mixa olika typer av handel under dagen?

– Det är det bästa, att man kommer från olika branscher. Man kan lära av varandra. Det är en stor fördel och en gåva att folk vill dela med sig av sina erfarenheter både i sin yrkesroll och om bolagens strategier.

Vad hoppas du att deltagarna får med sig från dagen?

Jag hoppas de blir lite klokare när de lyssnat till talarnas konkreta exempel och råd. Att man tagit tillfället att skapa möten med andra deltagare. Vidare att man låtit sig inspireras att utvecklas vidare. Ja, att få inspiration och glädje. Och att ha roligt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094