Brings paketvolym ökar med 62 procent
Bring har ökat sin omsättning kraftigt under pandemin. Nyligen lade det norskägda företaget fram sitt resultat för det första halvåret av 2021, som visar på att paketvolymen från näthandeln i Sverige har ökat med 62 procent.
Omsättningen landade på 12 026 miljoner norska kronor, vilket är 233 miljoner högre än samma period föregående år.
– Vi levererar starka resultat för det första halvåret. Den största ökningen av paket från näthandeln har vi i Sverige. Under pandemin har vi anpassat oss till det nya normala, med fokus på innovation, digitalisering och hållbarhet. Det är glädjande att se att vi genom vårt tjänsteutbud täcker de nya behov som har uppstått under pandemin, säger Per Öhagen, koncerndirektör för e-handel och logistik.
Bring konstaterar att pandemin skyndat på utvecklingen och näthandeln har fortsättat växa i både Sverige, Norge och Danmark. Enligt företaget ser de att nya grupper börjat handla på internet, där den äldre generationen sticker ut.
Under det första halvåret har företagets paketvolym i norden vuxit med 36 procent jämför med i fjol, där Sverige med sina 62 procent står för den största delen.