Last mile-aktören växlar upp – ökar leveransen i veckorna
Nyligen lanserade Airmee en ny tjänst där de ska leverera kylda varor. Nu är nästa steg i utvecklingen att öka leveransdagarna till sju dagar i veckan, i alla städer.
De senaste månaderna har företaget fortsatt sin tillväxt och expansion i nya städer tillsammans med nya kunder som bland annat e-handelsgiganten Amazon, Stadium och Åhléns. En tillväxten, som företaget menar har möjliggjort större synergier i verksamheten.
– Leveransmarknaden idag är helt annan än när vi klev in på marknaden 2018, mycket på grund av den utveckling som vi drivit med ökad bekvämlighet, transparens och emissionsfria leveranser. Nu tar vi ytterligare ett steg i att utveckla vårt eget tjänsteerbjudande och konsumenternas förväntningar på last mile genom att leverera sju dagar per vecka, säger Airmees vd Julian Lee.
Airmee påbörjade nyligen sin internationella expansion följt av lanseringen av hemleveranser av kylda varor via Airmee Fresh.