Ska driva Åhléns försäljning
Marie Rudolfsson har rekryterats till ny försäljningschef för Åhléns. Hon kommer närmast från Apoteket AB där hon har haft rollen som affärschef. Under de senaste åren har hon drivit digital utveckling av fysiska butiker och utvecklat omnikanalstrategier.
På Åhléns kommer Marie Rudolfsson att ha en nyckelroll för varuhuskedjans utveckling och tillväxt av butik och e-handel.
– Det ska bli fantastiskt roligt att få bli en del av Åhléns resa framåt. Jag har alltid varit en trogen kund och Åhléns är ett fantastiskt fint varumärke. Bolaget har goda förutsättningar att möta och överträffa kundens förväntningar med sin snabba förändringstakt inom detalj- och e-handel, och därigenom även öka företagets omsättning, säger Marie Rudolfsson, som kommer att att ingå i företagsledningen.
Åhléns ledningsgrupp:
Annica Hagen: vd
Weronica Nilsson: pr- och kommunikationschef
Sofia Bothelius: affärsutvecklingschef
Agneta Larsson: HR-chef Marie Rudolfsson: försäljningschef
Sema Söderhäll: supply chain-chef
Ebba Kilman: operativ chef
Charlotte Wessman: marknadschef
Sabina Lerne: finanschef
Stefan Hasselgren: it-chef
Tidigare i år tog Agneta Larsson plats i ledningen i rollen som HR-chef, och under 2021 tillträdde Ebba Kilman som sortimentschef. Det innebär att det i Åhléns ledningsgrupp nu sitter kvinnor på nio av tio stolar.
Marie Rudolfsson tillträder efter sommaren.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.