23948sdkhjf

Intervju

Eldrivet i skogen: ”En räckvidd på över 200 km klarar ganska många av transporter”

Reservdelar: ”Långa leveranstider det nya normala”

Tidigare Dagab-chef blir ny vd för Axfood

Varsel på Green Cargo
Körkortsturismen till Rumänien skenar
STS satsar i Eskilstuna: ”Helt rätt plats”
Hur rustad är europeisk fordonsindustri för att möta kinesiska draken BYD?

Scanias nya satsning på autonoma transporter: ”Vi vill ta nästa stora kliv”

Amanda drömmer om att köra timmerbil

En lång resa börjar med ett första kliv

Klimatklivet står redo att möta högt söktryck
Hedin Trucks expanderar och elsatsar
Laddar för ökad elektrifiering
Skogsindustrierna: ”Ökade risker för störningar på transportsidan”
Oroligheterna i Röda havet: ”Geopolitisk smältdegel utav rang”
Svenska Fordonsbranschen tar avstånd från spekulationer om Sermi
Sveriges mest kraftfulla laddpark invigd – så har det gått
Blir Sermi en chock för tunga fordonsbranschen?

Del 2: Så ser branschen på 2024 – frågorna som är i fokus

Åkeriföretagen om arbetsolyckor: ”Mest utsatta vid lastning och lossning”

Del 1: Här är de viktigaste frågorna 2024 – så jobbar branschen med dem

Professorn om arbetsolyckor: ”Det behövs en rejäl upprustning”
Temporära arbetsplatser kräver fler säkerhetsåtgärder
Falkenklev Logistik vågar satsa
Tyngre, längre, större – Malmbanan stresstestas
Snart klart med ny logistiklösning i Sundsvall
En 34,5-meter lång skönhet – Duotrailern är här för att stanna
Logistikparken som kan ge ringar på vattnet
Derome bryter ny mark
Spaden i marken för ett betydande logistikcenter
Efterfrågan på transporter skiljer sig åt
Modejätten Zalando: ”Logistik är en viktig del av vårt DNA”
Hälsobolag satsar på helautomatiserad lösning i Eskilstuna
Idag utvidgas Teslablockaden: ”Vi kan ta till fler åtgärder”
Järnvägscollege en riktig framgång
Hamnblockaden: ”Vi har mer att ta till”
Ladda mer

Sänd till en kollega

0.141